!
92% van 100
9.2 / 10
562 Beoordelingen
Zoeken

Vragen over schade en defect

Help, mijn zending is beschadigd!

Heeft uw zending schade en / of verpakkingsschade? Meldt schades zo snel als mogelijk en laat op de aflevernota een notitie maken indien de transportverpakking zichtbaar is beschadigd, ook als u vermoedt dat het product niet beschadigd zal zijn.

Is uw product beschadigd of beschadigd geleverd? Maak direct foto's met uw smartphone van de beschadigde verpakking en schade aan het product. 

Meld schade aan uw product direct via contact. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om dit op te lossen.

Mijn bestelling is incompleet geleverd, wat nu?

Indien u meerdere producten heeft besteld, dan kan het zijn dat deze vanaf verschillende magazijnen worden verstuurd. Deelleveringen worden aangegeven op het verzendbericht die u per email krijgt toegestuurd. 

Heeft u toch het idee dat er iets ontbreekt van de levering, neem dan direct contact met ons op zodat wij na kunnen gaan wat de exacte status is van uw levering.

Mijn kluis met elektronisch codeslot gaat niet open, wat nu?

Bij zwakke batterijen kan het lijken alsof het slot nog goed functioneert. Het slot geeft immers piepjes, lampjes branden en er is geen foutmelding na het invoeren van de gebruikerscode. Echter doordat de batterijen onvoldoende vermogen hebben kan het sluitwerk niet worden ontgrendeld. Vervang de batterijen door een nieuwe Duracell batterij(en).

Duracell batterijen hebben de meeste kracht en dat is belangrijk voor het ontgrendelen van het slot. Het is belangrijk dat u geen batterijen gebruikt van Kruidvat, Action, Hema, Ikea, ed. Nadat nieuwe batterijen in de houder zijn geplaatst, dient u deze even rond te draaien zodat deze goed contact maken.

De verzegeling van mijn kluisdeur is verbroken, wat moet ik doen?

Maakt u zich geen zorgen! Een kluis wordt in de fabriek standaard geassembleerd met een sleutelslot en op voorraad gezet. Indien u kiest voor een elektronisch codeslot, wordt het bestaande sleutelslot omgebouwd in de fabriek naar een codeslot. Hiervoor moet het security seal (verzegeling) door de monteur worden verbroken om toegang te krijgen tot het slot gedeelte. 

Na ombouw van het slot kan het soms gebeuren dat de monteur geen nieuwe security seal terug plaatst voordat de kluis wordt verzonden. Dit kan er wat vreemd uitzien, maar wees gerust, uw kluis is gloednieuw en volledig functioneel en het heeft ook geen invloed op de garantie, dekkingswaarde goedkeuring voor uw verzekering.

We begrijpen dat dit verwarrend kan zijn, daarom kunt u via onze contactpagina een verzoek indienen voor een set nieuwe verzegelingen. Wij sturen u deze dan kosteloos toe, zo kunt u uw kluis weer veilig verzegelen. 

Zijn jullie goed verzekerd, mocht er iets mis gaan?

Marzan Security B.V. is eigenaar van KluisShop.be en heeft een adequate verzekeringen voor allerlei leveringen en diensten alsook het plaatsen en verankeren. Ook onze service-partners en toeleveranciers hebben adequate verzekeringen voor hun diensten. 

Heeft u verder nog vragen over aansprakelijkheid? Neem contact met ons voor nadere informatie.

De onderkant van mijn kluis is beschadigd, is dat normaal?

Met name zwaardere kluizen (vanaf circa 50 kg) zijn aan de onderzijde niet of niet fraai gelakt. Dit is normaal en heeft alles te maken met de productiewijze van een kluis.

Productiewijze van een kluis

In de basis bestaat een kluis uit een romp (dubbelwandige stalen box) en een deur. Beide worden gevuld met barrièremateriaal. Afhankelijk van het type kluis bestaat dit vulmateriaal uit een combinatie van staalplaten, beton aangevuld met staalvezels, getordeerde ijzeren staven, kunststoffen, hout, e.d. onderkant kluis

Nadat de kluis is afgevuld bereikt deze nagenoeg haar eind gewicht en is te zwaar om opgetild te worden. In de productiestraat wordt vanaf dit moment de kluis via een pallet, productplatform of rollenbaan door de fabriek getransporteerd. Ook in de lakstraat blijft de kluis op de bodem staan en worden alle kanten, behalve de onderkant, afgelakt. 

Nadat de lak droog is komt de kluis aan bij de afmontage waar sluitwerk, vergrendeling, schoten en slot worden gemonteerd. Het certificeringsplaatje wordt aangebracht en na een laatste controle wordt de kluis verpakt en vastgesnoerd op een pallet voor transport naar (uiteindelijk) de eindgebruiker.

Het is dus volstrekt normaal dat de kluis aan de onderzijde niet is afgelakt en mogelijk krassen heeft. Overigens kunnen deze krassen ook zijn ontstaan tijdens transport door spijkers in de pallet. 

De redenering is dat een kluis op de bodem wordt geplaatst en wordt verankerd en daarmee de onderkant nooit zichtbaar is. Vergelijk het met een onderkant een auto. Dit is geen zichtzijde en ook niet fraai afgewerkt.

Heeft u toch nog vragen of wenst u nadere informatie? Neem contact op met onze klantenservice.

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

KluisShop.be doet haar uiterste best om elke bestelling snel en nauwkeurig uit te voeren. Ondanks onze inzet kan het voorkomen dat u toch niet tevreden bent over het product of de afhandeling van uw bestelling. Dat is vervelend en we hopen dan ook dat u contact met ons zult opnemen om te zoeken naar een oplossing.

Bemiddeling door Webshop Keurmerk

Lossen wij uw klacht naar uw mening niet naar behoren op, dan kunt u zich voor bemiddeling wenden tot Stichting Webshop Keurmerk. Leidt ook de bemiddeling niet tot het gewenste resultaat, dan kunt u het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Webshop van het SGC.

KluisStore webshop Keurmerk

Lid Webshop Keurmerk 

KluisShop.be is aangelosten bij Webshop Keurmerk.

Dit betekent dat u veilig online kunt winkelen met duidelijke leveringsvoorwaarden. 

Stichting Webshop Keurmerk is sinds 2001 dé brancheorganisatie en hét Thuiswinkel Keurmerk van thuiswinkels die hun producten en diensten voornamelijk via internet aanbieden. De Stichting het grootste erkende Keurmerk van Nederland. De bij het Nederlandse Webshop Keurmerk aangesloten winkels staan onder onafhankelijk toezicht van de Stichting. De Stichting Webshop Keurmerk beoogt consumenten te beschermen tegen ondeugdelijke webwinkels en/of thuiswinkels.

Stichting Webshop Keurmerk en geschillen

Per 1 juli 2012 is Stichting Webshop Keurmerk aangesloten bij de Stichting Geschillen Commissie met een eigen Geschillencommissie Webshop, geheel onafhankelijk van de Stichting Webshop Keurmerk. De aansluiting heeft plaats gevonden in overleg met de Consumentenbond en de SGC.

Mijn kluis gaat niet open, wat moet ik doen?

Geen nood; in veel gevallen kunt u een (mogelijk) probleem eenvoudig zelf oplossen. Mocht dit alsnog niet lukken dan kunt u een beroep doen op een service voor het openen van uw kluis. Ieder kluisslot heeft zijn eigen kenmerken en in de gebruikershandleiding staat beschreven hoe deze ingesteld kunnen worden.

De meest voorkomende kluissloten en mogelijke problemen en oplossingen kunt u hier bekijken.

Ik ben mijn code van mijn elektronisch codeslot vergeten, hoe krijg ik nu mijn kluis open?

Als u uw code bent vergeten, kunt u uw kluis wellicht openen met een andere ingestelde gebruikerscode of mastercode.

Wellicht is uw kluis geleverd met een noodsleutel. Veelal goedkope privekluizen worden standaard geleverd met een noodsleutel. De noodsleutel biedt dan uitkomst.

Indien u geen geldige code meer heeft en ook geen noodsleutel dan zit er niets anders op om uw kluis te laten openen door een specialist. Hiervoor zijn diverse specialistische techneken. Ook openboren en naderhand herstellen behoort tot de mogelijkheden. De kosten van het openen van een kluis hangen af van het type kluis in combinatie met het kluisslot.

Neem contact met ons op om uw kluis te laten open door een specialist.

Puck sleutelkluis gaat niet meer open, er zit geen beweging meer in. Wat nu?

Puck keysafe fabriekscode en werking

De Puck sleutelkluis geleverd met fabriekcodecode 3333. Om te openen draai de fabriekscode en draai vervolgens de zwarte behuizing linksom (tegen de wijzers van de klok in). Het witte streepje op de zwarte behuizing komt gelijk met de ribbel op de zilverkleurige montageplaat (voor het openen moet er minder dan een kwartslag gedraaid worden).

Testen Puck Keysafe

Als u de Puck wilt testen voordat u deze aan muur of kozijn bevestigd dan is het belangrijk dat de zwarte behuizing recht en vlak op de zilverkleurige montageplaat wordt geplaatst. Het witte streepje op de zwarte behuizing moet gelijk worden gericht met de metalen ribbel op de zilverkleurige montageplaat. Vervolgens kan de Puck worden gesloten door de behuizing rechtsom (met de wijzers van de klok mee) te draaien.

Let echter goed op dat de zwarte behuizing in zijn geheel vlak tegen de montageplaat is gedrukt en deze zo houd tijdens het sluiten. Indien de behuizing niet goed vlak aansluit met de montageplaat dan grijpt deze mogelijkerwijs scheef op elkaar waardoor de sleutelkluis vast kom te zitten. Dit probleem kan ook ontstaan als het witte streepje van de zwarte behuizing niet gelijk wordt gehouden met de metalen ribbel op de zilverkleurige montageplaat. De Puck lijkt te sluiten maar in feite draait u de Puck vast omdat de verkeerde geleidingen in elkaar grijpen.

Puck sleutelkluis zit vast

Draai niet verder, maar terug! Indien dit niet lukt doordat de behuizing (te) vast zit, doe dan het volgende:

1. Controleer of de behuizing scheef op de montageplaat is geplaatst. Dit kunt u eenvoudig controleren door de Puck op tafel te leggen en rond te draaien.
2. Bepaal het het hoogste punt waar de Puck scheef zit.
3. Plaats de Puck sleutelkluis ondersteboven in uw handpalm.
4. Sla met een ferme tik (dit kan best hard) vervolgens op de montageplaat met een hamer de montageplaat los van de behuizing.

Puck keysafe code kwijt

Op het cijferslot van de Puck keysafe is altijd een code actief. Als u de code bent vergeten dan zit er niets anders op dan alle 10.000 combinaties te proberen. 

Er is geen noodcode of -procedure en ook de fabrikant kan de sleutelkluis niet openen. 

Kunnen jullie mijn kluis openen?

Bent u uw kluissleutel kwijt of bent u de code van uw kluis vergeten? Geen nood; wij kunnen uw kluis altijd openen!

Wat zijn de kosten om een kluis te openen?

Voor het openen van een kluis door een specialist moet u rekening houden met een prijs vanaf € 200,- excl. BTW. Afhankelijk van kluis en type kan dit snel oplopen tot € 500 en hoger. De uiteindelijke kosten om een kluis te openen hangen af van de tijd en de gereedschappen die moeten worden ingezet (scoop, speciale boren, etc.).

Indien u een sleutelkluisje of goedkope privékluis heeft uit bijv. de bouwmarkt dan overstijgen de kosten om te openen vaak meervoudig de kosten van een nieuwe kluis. In een dergelijke situatie zou u kunnen overwegen om de kluis zelf te forceren met een koevoet, doorboren en doorslaan van slot of vergrendeling, of bijv. de stalen romp doorslijpen met een slijpschijf. Bij een goedkope en ongecertificeerde kluis is dit realtief eenvoudig. Neem uiteraard wel nodige veiligheidsmaatregelen (veiligheidsbril, beschermende kleding, e.d.). 

De meest voorkomende kluissloten en mogelijke problemen en oplossingen kunt u hier bekijken.

Wilt u uw kluis laten openen door onze specialist? 

Bekijk onze service tarieven en dien direct een aanvraag in om uw kluis te openen.

Is het mogelijk een om een kluissleutel te dupliceren?

Naast het leveren en installeren van kluizen heeft KluisShop.be ook een sleutelservice voor het het bijmaken van een kluissleutel of vervangen van het complete slot.

Neem contact met ons op als u zeker wilt weten of wij uw sleutel kunnen dupliceren of het slot kunnen vervangen.

Kluissleutel gestolen of verloren?

Indien uw kluissleutel is gestolen of indien u deze heeft verloren dan raden wij aan om het complete slot te laten vervangen door een nieuw exemplaar met twee nieuwe, unieke sleutels. Kluissleutels kunnen alleen worden bijgemaakt aan de hand van het origineel. Er wordt een duplicaat gemaakt in een geavanceerde computergestuurde sleutelkopieermachine. 

Kluissleutel bijmaken

Er zijn veel type kluizen die voorzien zijn van sleutelsloten en dus ook zoveel sleutels. KluisShop.be beschikt over een sleutelservice zodat wij uw kluissleutel kunnen dupliceren.

Hoe kan ik een kluissleutel laten bijmaken?

  • Bestel de gewenste kluissleutel in onze webshop
  • Maak uw sleutel verzendklaar en wacht op onze instructie. Verstuur nooit een sleutel zonder onze instructie!
  • Verstuur uw sleutel altijd aangetekend!

Houd rekening met

  • Het dupliceren van een kluissleutel is specialistisch werk. Er zijn hogere kosten aan verbonden dan bij een gewone sleutel
  • Een kluissleutel bijmaken kost normaliter enkele werkdagen. U kunt dus enkele dagen niet over uw kluissleutel beschikken

Bestel de gewenste kluissleutel

Kan ik bij jullie terecht voor het verhuizen of afvoeren van mijn kluis?

Helaas bieden wij geen service aan voor het afvoeren of (intern) verhuizen van kluizen.

Chat