!
92% van 100
9.2 / 10
519 Beoordelingen
Zoeken
Klantenservice
03 808 30 48

Vragen over retourneren

Hoe werkt retourneren?

Bent u niet tevreden over uw product dan heeft u 14 dagen bedenktermijn om het product in oorspronkelijke staat te retourneren. Dit wordt ook wel het herroepingsrecht genoemd en is vastgelegd in de Wet koop op afstand. De bedenktermijn gaat in op de dag na levering. 

Bij zichtbare gebruikssporen, missende accessoires of een ontbrekende of beschadigde verpakking heeft u geen recht meer op het volledige aankoopbedrag. In dit geval krijgt u van ons een deelvergoeding. 

Wanneer u gebruik maakt van het herroepingsrecht ontvangt u de terugbetaling van het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten binnen 14 dagen retour op uw rekening. Verzend- of transportkosten voor het terugsturen of laten ophalen zijn voor eigen rekening en risico.

Aanmelden van uw retour kan rechtstreeks via contact opnemen.

Omdat wij met verschillende magazijnen werken, verzoeken wij u om nooit producten zonder onze instructie te retourneren.

De Wet koop op afstand geldt alleen voor consumenten. Zakelijke afnemers kunnen er geen beroep op doen. Dat neemt overigens niet weg dat we graag ons best doen om met u naar een oplossing te zoeken. Neem in ieder geval direct contact met ons op.

Uitzonderingen

Er zijn situaties die zijn uitgesloten van het herroepingsrecht:

  • Speciaal op bestelling gemaakte producten
  • Diensten, zoals plaatsen en verankeren, intern verhuizen, uithuizen. 
  • Producten die al geplaatst, verankerd, intern verhuisd, e.d. zijn door ons of onze servicepartner
  • Herroeping aangemeld later dan 14 dagen na dag van levering
  • Zakelijke aankopen

Service afhalen

Indien u niet in staat bent om het aangekochte product zelf te retourneren dan beschikken wij over een afhaalservice. Bij met name zwaardere kluizen (vanaf 30 kg) is retour sturen niet evident en kunnen wij afhaling voor u organiseren conform onderstaande kosten: 

  • Kluizen tot 30 kg - € 50,- incl. BTW
  • Kluizen tot 150 kg - € 150,- incl. BTW
  • Kluizen tot 500 kg - € 250,- incl. BTW
  • Kluizen vanaf 500 kg - in overleg

Als u kiest voor onze afhaalservice dient de kluis goed -bij voorkeur in originele verpakking- verpakt te zijn. Indien de kluis is geleverd op een (mini-)pallet dan dient de kluis tevens goed vast gezet te zijn om transportschade te voorkomen.  

Krijg ik mijn geld terug als ik besluit een product te retourneren?

Ja, indien u besluit om binnen 14 dagen de aankoop te annuleren dan betalen wij het aankoopbedrag terug. Hierbij volgen wij de wet 'kopen op afstand' en regels van Webshop Keurmerk. Deze regeling geldt voor voor consumenten. 

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Het kan natuurlijk gebeuren dat u zich na het bestellen bedenkt en uw order wilt wijzigen of annuleren. We zullen ons best doen met u te zoeken naar een passende oplossing, maar houd rekening met het volgende:

Als uw bestelling al is verzonden dan is wijzigen of annuleren niet meer mogelijk. Indien mogelijk proberen wij de zending te onderscheppen. Als dit niet tijdig lukt en de zending wordt toch aangeboden dan kunt u het beste de zending weigeren. Aan de bezorger kunt u aangeven dat er verkeerd besteld is en de zending retour afzender gestuurd kan worden. 

Is de zending toch afgeleverd, neem dan contact met ons op.

Ik heb een verkeerd product besteld, wat nu?

Neem contact met ons op en wij passen uw bestelling direct aan. Per email sturen wij u een gewijzigde bevestiging. Reeds betaalde bedragen zullen worden gekoppeld aan de gewijzigde bestelling. 

Vanzelfsprekend is dit alleen mogelijk als uw bestelling nog niet verstuurd is. Is uw bestelling al verstuurd? Neem dan contact met ons op.

Retourneren zakelijke klanten

Voor het retourneren van een bestelling door zakelijke klanten rekenen wij een 'restocking fee' van 15% van de productaankoopwaarde. 

Indien u wilt retourneren zullen deze kosten in mindering worden gebracht op het aankoopbedrag. Hierbij geldt tevens dat het product op kosten van de transportkosten voor het terugsturen of laten ophalen voor eigen rekening en risico zijn.

Bij zichtbare gebruikssporen, missende accessoires of een ontbrekende of beschadigde verpakking zullen kosten in mindering worden gebracht op de creditfactuur. 

 

Chat